Innovatief concept Hypotheekaanvragen.nl nu in heel Nederland beschikbaar

Drie hypotheekadviezen voor de prijs van één

Het innovatieve ‘3-in-1’ hypotheekadviesconcept van Hypotheek-aanvragen.nl slaat aan. Zowel klanten als hypotheekadviseurs zijn enthousiast over de mogelijkheid drie onafhankelijke hypotheekadviezen te krijgen voor de prijs van één. Klanten kunnen zo toch laagdrempelig vergelijken en zoeken naar het beste hypotheekadvies. Al meer dan 30 erkende hypotheekadviseurs omarmen het concept van Hypotheek-aanvragen.nl, waardoor klanten nu in heel Nederland van het aanbod gebruik kunnen maken.

Als gevolg van het provisieverbod moeten klanten sinds 1 januari 2013 zelf direct voor een hypotheekadvies betalen, ook als de lening niet tot stand komt. "Wij zien consumenten zeer terughoudend worden in het raadplegen van meer dan één hypotheekadviseur", zeggen vader en zoon Rob en Robert Biesenbeek, initiatiefnemers van Hypotheek-aanvragen.nl. "Mensen willen eigenlijk graag shoppen om het beste hypotheekadvies te vinden. Maar ze willen -" heel begrijpelijk - niet meerdere keren voor een hypotheekadvies betalen, ook nog eens zonder de garantie te hebben dat ze de hypotheeklening daadwerkelijk krijgen." Drie onafhankelijke hypotheekadviezen kosten al gauw € 4.500; voor de bemiddeling komt daar meestal nog € 1.000 tot € 1.500 bij.

Drie voor de prijs van één

Voor dit probleem heeft Hypotheek-aanvragen.nl het concept ‘3-in-1 hypotheekadvies’ bedacht. Dat slaat aan, ook onder hypotheekadviseurs. "Omdat mensen zich gaan beperken tot één adviseur, zien zij hun klandizie teruglopen. Dit concept brengt klant en adviseur weer vaker met elkaar in contact, zonder dat het één van beiden veel geld kost", zo legt algemeen directeur Robert Biesenbeek uit.

Het ‘3-in-1-hypotheekadvies’ van Hypotheek-aanvragen.nl houdt in dat de consument een hypotheekadvies kan inwinnen bij drie verschillende, onafhankelijke hypotheekadvieskantoren in de directe omgeving. Voor de drie uitgebrachte hypotheekadviezen betaalt de klant slechts één keer de advies- en bemiddelingskosten van € 2.750. De adviseur die in de ogen van de consument het beste hypotheekadvies heeft gegeven, brengt de overeenkomst ook daadwerkelijk tot stand en ontvangt €2.000. De andere twee adviseurs moeten het, samen met Hypotheek-aanvragen.nl, met een eerlijke verdeling van het restant doen. "Dit systeem stimuleert adviseurs om tot het beste advies te komen", zo ziet Biesenbeek een extra voordeel. Aan het concept mogen sowieso alleen erkende hypotheekadviseurs deelnemen. "Bovendien waarborgen wij zelf de kwaliteit nog eens door klanten beoordelingen van het advies te laten geven."

Shoppen en vergelijken zonder risico

De adviseurs van de drie verschillende kantoren weten niet van elkaars adviesopdracht. "Je kunt dus echt spreken van een 100% onafhankelijk, eerlijk en kostentransparant advies", aldus Biesenbeek. "En dit is op geen enkele wijze elders in de huidige markt terug te vinden."

Als de bank de hypotheek om welke reden dan ook niet wenst te verstrekken, hoeft de klant de advieskosten niet te betalen. Ook dat is uniek in de markt, volgens Biesenbeek. "Bij bijna alle hypotheekadviseurs is het eerste uurtje ‘gratis’. Echter, in dit uurtje wordt er nog geen echt advies gegeven. Wij bieden de klant voor één prijs drie complete hypotheekadviezen. Een prijs die alleen wordt betaald als de hypotheek ook daadwerkelijk tot stand komt. Een klant kan bij ons dus shoppen en vergelijken zonder financieel risico!"

Landelijke dekking

Hypotheek-aanvragen.nl bezorgt via z’n website de aangesloten hypotheekadviseurs afspraken voor adviesgesprekken. Het aantal deelnemende hypotheekadviseurs is in korte tijd tot boven de dertig opgelopen en zal de komende weken verder oplopen. Het voordeel voor klanten is dat zij nu in heel Nederland met een adviseur in hun directe omgeving aan tafel kunnen zitten. Klanten kunnen op Hypotheek-aanvragen.nl bovendien online de status van hun hypotheekaanvraag inzien, bij alle drie de adviseurs, en desgewenst gegevens wijzigen.

Het ‘3-in-1’ adviesconcept is zowel geschikt voor kopers van een eerste huis als voor mensen die een bestaande hypotheek willen of moeten oversluiten naar een nieuwe. Ook klanten die slechts één hypotheekadvies zónder bemiddeling willen, bijvoorbeeld starters of mensen die hun mogelijkheden willen verkennen, kunnen terecht bij Hypotheek-aanvragen.nl, eenmalig voor € 750. Dit advies wordt dus eenmalig door één adviseur verstrekt.

Over Hypotheek-aanvragen.nl

Hypotheek-aanvragen.nl is het internetbedrijf van Breedijk & Biesenbeek Financiële dienstverlening BV in Amsterdam. Hypotheek-aanvragen.nl is al meer dan tien jaar werkzaam in de financiële branche. Het bedrijf eerbiedigt de Gedragscode Hypothecaire Financieringen en is aangesloten bij Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH) en het Klachteninstituut Verzekeringen.

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie en/of vragen over dit persbericht kunt u zich wenden tot Robert Biesenbeek, algemeen directeur van Hypotheek-aanvragen.nl, tel. 020-497 70 01 of 06-50 25 89 94, email: info op hypotheek-aanvragen punt nl.

sluiten